Home Science Mission 2. Family Game

Trip to the nature with parents. 


The aim of the activity was to learn together - parents and students - in the local environment. The families explore the nature, know the butterflies species and their local distribution, conditions in which butterflies are active and which species are common and which are rare. 

Then students come to school and pin the labels of butterflies on the big map. Then the school coomunity share with their individual findings and learn about the nature from each other. Thank to that all participats also know where are the places/habitats rich in general biological diversity, because the butterflies are perfect bioindicators.


Student 1


 

 

 


 

Parent's feedback of student 1

1.      Kiedy myślisz o nauce co przychodzi Ci do głowy?

Gdy myślę o nauce to:

-przypomina mi się szkoła  podstawowa w której  pierwszy raz miałem kontakt z nauką,

- na myśl przychodzi mi  rozwijający się postęp ludzkości w wielu dziedzinach, który dzięki nauce doprowadził świat do stanu obecnego,

- to także odkrycia i wynalazki ,które pchają świat do przodu.

 

2.      W Twojej opinii co to znaczy  być naukowcem?

Według mnie być naukowcem to odkrywać nieodkryte, zaglądać gdzie wzrok nie sięga, badać niezbadane, zrealizować niemożliwe, potwierdzać domysły, obalać mity, doświadczać czegoś nowego.

3.      Jakie korzyści dla Ciebie i Twojego dziecka może przynieść  takie wspólne rodzinne działanie jak obserwacja motyli?

Wspólna wędrówka w poszukiwaniu motyli może być początkiem do odkrywania nowych pasji, podróżowania w celu poznawania nowych gatunków zwierząt i roślin Dzięki takim zadaniom zacieśniają się więzy rodzinne, miło i  ciekawie spędza się czas na łonie natury. Kształtuje w nas współpracę oraz wytrwałość.

4.      Dlaczego wychodzenie w teren to dobry sposób na uczenie się?

Ponieważ mamy bezpośredni kontakt przyrodą, możemy czegoś dotknąć, doświadczyć , lepiej zapamiętujemy zaobserwowane rzeczy, dostrzegamy zachowania i różne aspekty obserwowanych obiektów, porównać wyobrażenia z rzeczywistością.

5.      Czy otaczające Cię środowisko zmieniło się od czasów kiedy to Ty byłeś dzieckiem?

Oczywiście i to bardzo. Przybyło wiele dróg , domów, różnych zakładów przemysłowych. Ubyło drzew, terenów zielonych, dzikich zwierząt.

 


















Comments

Popular posts from this blog

Biodiversity is important!!!

Kick-off meeting in Finland